Nu när året går på häll och några av oss börjar göra status, kan det kännas lite jobbigt med det man inte hann med. Hur var det nu, skulle du se till att komma i bättre form i år? Egentligen är det ju inte motivationen som fattas. Snarare tiden. För när ska man egentligen klämma in det, i allt annat man ska hinna med i vardagen?

Kanske har du funderat på att börja springa på lunchen? Du har funderat på hur du får tid både att byta om och ta en snabb dusch. Du kanske tom. har hunnit skaffat ett par bra löpskor. Men du kommer dig helt enkelt inte ut. Det är fortfarande tveksamt om du hinner.

Det kan vara så enkelt som att du tar en hörna på kontoret, där du kan rulla ut en yogamatta och på bara 20 minuter, köra igenom hela kroppen. Sedan har du 10 minuter till en snabb dusch och du hinner ändå äta en lätt sallad och dricka bra med vatten.

Kaffet tar du med dig till skrivbordet, och njuter av samtidigt som du startar upp igen efter lunchen.

Låter det som en bra ide? Då kan du börja med att hitta rätt utrustning här.

 

Vilka övningar hinner man på 20 minuter?

  • En både enkel och krävande övning som redan hunnit bli en klassiker.
  • Sit ups. En annan klassiker som du kan göra lite svårare genom att cýkla med benen, medan du lyfter huvudet mot bröstet och spänner magmusklerna.
  • Solhälsning. En yogamatta kan ju även användas till just yoga. En av de mera kända serierna i yogan är solhälsningen. Med den sträcker du ut ordentligt i både rygg och nacke. Det här får man inte underskatta värdet av, när man sitter ner vid en datorskärm det mesta av dagen.
  • Med ett träningsgummiband, kan du bifoga ännu fler övningar.

0 Comments

Leave a Comment